Anugerah dari Kehidupan

  • Today before you say an unkind word – Think of someone who can’t speak.
  • Before you complain about the taste of your food – Think of someone who has nothing to eat.
  • Before you complain about your husband or wife – Think of someone who’s crying out to GOD for a companion.
  • Today before you complain about life – Think of someone who went too early to heaven
  • Before you complain about your children – Think of someone who desires children but they’re barren.
  • Before you argue about your dirty house someone didn’t clean or sweep – Think of the people who are living in the streets.
  • Before whining about the distance you drive Think of someone who walks the same distance with their feet.
  • And when you are tired and complain about your job – Think of the unemployed, the disabled, and those who wish they had your job.
  • But before you think of pointing the finger or condemning another – Remember that not one of us is without sin.
  • And when depressing thoughts seem to get you down – Put a smile on your face and think: you’re alive and still around.

” All of our behavior results from the thoughts that preceded it… “

16 Responses to Anugerah dari Kehidupan

  1. adenna says:

    no one is perfect..hope for the best,do the best and live life as it is ^__^

  2. arjuna says:

    Yes.. if you studied closely, it talks about ‘before you..’ and indeed we are to think on a bigger medium rather than be in ‘tempurung’

  3. Anonymous says:

    kita x mampu menjadi insan yang sempurna, cukuplah mempunyai teman yang menyanyangi kita menjadikan kita rasa sempurna.. . saling melengkapi….

    different people different attitude la…

  4. aida says:

    sapa anonymous plk tu? aku yg comment org lain yg timbul!

  5. arjuna says:

    haha.. anonymous ni dalam diam2 je… ni yang musykil nih… apa-apa pun kita sama2 lah nasihat menasihati… mana yang lebih kita kurangkan.. mana yang kurang kita lebihkan… tak gitu aida?

  6. aida says:

    Kadang2 terlupa jugak Arjuna, asyik nak lebih aje….heee

  7. arjuna says:

    memang camtulah kita ni… selalu nak lebih.. siapa tak nak lebih kannn…. nak lebih kaya, nak lebih cute, nak lebih bahagia, nak lebih tampan, semua nak lebih…. tapi sebenarnya kita ni sahaja yang rasa cam tu, orang tengk kita cam tu gakkk

  8. nida08 says:

    the last sentence “and when depressing thought seems to get you down, put a smile in your face and think, u are alive and still around”…….how sweet……………………

    ……..aku ingin gembira selagi aku bernyawa kerana persinggahanku di dunia ini hanya sekelip mata sahaja….dia tak bersamaku tak bererti aku harus mati walaupun memang terasa ingin mati…tapi kalau aku mati, alangkah ruginya aku kerana dia tetap akan berbahagia dan melalui kehidupannya sedangkan aku akan dimakan cacing-cacing yang kelaparan dan akan menjadi tulang rangka tertanam 6 kaki ke bawah tanah…dan ingatannya terhadapku pasti akan terkubur bersama jasadku yang berkubur!

    ……………..aku tak akan tersungkur!!

  9. aida says:

    lain macam bunyi ni Naz…. citer lah !

  10. nida08 says:

    hai kak aida…… ingat naz pakai nama lain ni buleh le sembunyi…rupanye cepat je kak aida kenal naz…..aduuhhhhh

  11. arjuna says:

    mcm2 lah korang nih… haha..

  12. arjuna says:

    baru tadi Arjuna dengar lagu ‘sudah sampai sini’ lagu dari kumpulan BPR (Bumiputra Rockers). Banyak makna tu. :

    Sudah Sampai Sini

    Bermusim
    Silih berganti bulan mentari
    Pejam celik tak terasa aku
    Sudah sampai sini
    Sudah sampai sini

    Bergerak
    Berlagu hanyalah seketika
    Tinggal aku dalam kerugian
    Dia pasti pegi
    Dia terus pergi

    Selagi terikat satu janji setia
    Selagi itu tercatit kisah semua
    Di sana kepastian akan menanti kita

    Di situ tanda tanya
    Di situ haluannya
    Di situ tanda tanya
    Di situ haluannya

    Antara kau aku ada satu rahsia
    Pasti terbongkar di tarikh yang tersedia
    Tersenyum dan menangis satu antara dua

    Selagi terikat satu janji setia
    Selagi itu tercatit kisah semua
    Di sana kepastian akan menanti kita

    Bermusim
    Silih berganti bulan mentari
    Pejam celik tak terasa aku
    Sudah sampai sini
    Sudah sampai sini

  13. nida08 says:

    arjuna, lagu BPR tu banyak kenangan…………………

    lagu tu kegemaran ‘kita orang berdua’….. tapi kenapa la lagu tu dulu yg aku suka dgr….. kenapa semua lirik lagu, seringkali terjadi dlm hidup ini, atau sesuatu yg aku selalu bygkan……….selalu akan berlaku, tidak sekarang tapi 2-3 tahun atau 5 tahun kemudian…….selalu sangat begitu!!!
    …………………………………………………………aku rindu dia!

  14. arjuna says:

    Naz, Lagu ‘Sudah Sampai Sini’ tu maksudnya ‘Mati’.

    Maksud tersirat dalam lagu tu banyak. Ini dakwah dalam lagu2 yang mengajak manusia berfikir hal kematian.

    “Bergerak, Berlagu hanyalah seketika, Tinggal aku dalam kerugian, Dia pasti pegi, Dia terus pergi”.

    Maksudnya ‘masa’ yang kita gunakan selama ini akan terus berlalu pergi. Kita pula sentiasa kerugian sebab kita buat benda-benda yang merugikan diri kita.

    Akhir-akhirnya kita yang kerugian ini terkejut bila.. “sudah sampai sini”. Banyak perkara yang patut kita buat yang boleh menguntungkan diri kita tidak buat. Sebaliknya kita khayal dengan perkara yang bukan menjadi milik kita.

  15. nida08 says:

    ye, naz tahu gak tu ttg mati…dan selain tu, ia juga ttg akan ternoktahnya satu ‘perjalanan’ ……………. terimakasih arjuna…………………….

  16. nida08 says:

    arjuna, i want to be stronger mcm u….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: