Malas

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat RAJIN belaka tidak ada yang malas.
Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku.
Katanya : “saya adalah yang paling malas”
Raja pun bertanya : “apa tahap malas awak?”
Lalu jawab lelaki tersebut :”kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya”.
Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi :
“Saya lebih malas lagi dari dia tuanku”.
Tuanku pun bertanya kepadanya : “sampai mana pulak tahap malas awak?”
Maka jawabnya : “Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan”.
Maka raja pun terdiam…..
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:
“Saya adalah yang paling malas tuanku”.
Raja pun bertanya: “bagaimana pula tahap kemalasan awak?”
Budak itu pun menjawab : “Nak crita pun malas”…

13 Responses to Malas

  1. adenna says:

    adenna pon malas..malas nak buat ape2..sangat malas..nak borak ngan orang pun malas…layan dunia virtual ni lagi bagus…

  2. arjuna says:

    alahai… macam penyakit malas ni berjangkit plak…
    tapi i nak layan dunia virtual pun rasa malas.. ada penyebab napa jadi malas…. sebenarnya rajin..

  3. arjuna says:

    kompiter ni plak mcm cilakerr.. lembab nak mampos… adeke nak buka window lambat, nak tutup window lambat.. apadah kena pon tataw… malas dan panas ni

  4. adenna08 says:

    malas…baik tido…nak tido lak tak dapat tido..so bermalasan lam dunia cyber lagi.. malasnyer..

  5. aida says:

    Jgnlah malas2. nanti i datang tolak dari belakang….. pc lembap, bukan salah pc tu… kita yg mengendalikannya, kita lah kena hantar ke kedai, upgradekan supaya tak lembap lagi. Kita dah lanyak dia cukup2, bila dia meragam, kita marah dia pulak. apa nie beb…. Fikir Bagaimana Bertindak Segera !

  6. Anonymous says:

    haha…

  7. kay says:

    hehehe…pc u pun tau malas gak arjuna…ikut mood tuan nya kot….!!

  8. arjuna says:

    yelah kay.. pc malas.. tuan malas..
    macam2 jenis malas nihh… kay malas tak?

  9. kay says:

    kekadang malas jugak arjuna….malas nak bergaduh…lebih2 lagi dgn orang yang kita sayangi dan cintai..

  10. arjuna says:

    uikk.. ade bergaduh2 plak dengan org yang disayangi dan cintai… cemana boleh sayang dan cinta kalau bergaduh cam tu… pelik gak tu?

  11. arjuna says:

    kay.. kalau bergaduh2 tu jadi apa ekk lepas tu?

  12. kay says:

    kay pun pelik gak arjuna oii…sebab tu la malas nak bergaduh…susah nak memujuk!! tu yang malas tu…pas tu… macam2 la boleh jadi …hehehe

  13. arjuna says:

    alah kan Kay seroang perempuan yang banyak alat2 memujuk… gunakan alat2 tu.. bila lagi.!!LOL

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: